zondag 22 januari 2012

Poppendekentje in pauwensteek.


Een poppendekentje in Pauwensteek van lila gemeleerde Bianca. Ik wil het bedje nog wat "opleuken" en dan gaat het bedje compleet (zonder Isolde) naar mijn schoonmoeder voor de verkoop van Het Rode Kruis op de Koninginnedagbraderie.

Patroon Pauwensteek:

-Toer 1: 2 steken samen breien 3x,
*omslag, 1R 6x / 2 steken samen breien 6x*
herhaal van * tot * 3x, omslag, 1R 6x,
2 steken samen breien 3x
-Toer 2: averecht
-Toer 3: recht
-Toer 4: averecht

Herhaal deze 4 pennen voor het patroon. Ik heb voor het poppendekentje 82 steken opgezet en de 1e 5 steken en laatste 5 steken recht gebreid (voor een mooie niet krullende rand) en daartussen het patroon.



Het kussentje heb ik opgeleukt met 2 gehaakte hartjes.


3 opmerkingen:

  1. Ik vind het weer een prachtig gelukt project!

    You've got mail!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi,Jessica ik las je post op het poppenparadijs, ik ben sinds kort ook weer in het bezit van een aantal popjes,wat een leuke patronen allemaal op je blog,ik ben gelijk volger geworden,groetjes Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooi. Jammer dat ik niet zo'n breier ben.

    BeantwoordenVerwijderen